کسب و کار

تفاوت بین وان آبگرم و جکوزی

تفاوت بین وان آبگرم و جکوزی

وان آبگرم یک استخر کوچک یا وان بزرگ پر از آب گرم با گردش هوا است که برای تفریح یا فیزیوتراپی استفاده می شود در حالی که جکوزی نام تجاری وان آبگرم است. این یک تفاوت اساسی بین وان آبگرم و جکوزی است.

 

بنابراین، بر اساس مفهوم، تفاوت زیادی بین وان آبگرم و جکوزی وجود ندارد. بنابراین، تفاوت عمدتاً مربوط به برند است.

وان آب گرم چیست؟

وان آب گرم یک استخر کوچک یا وان بزرگ پر از آب گرم هوادهی است که برای تفریح یا فیزیوتراپی استفاده می شود. برخی از جکوزی یک نفره دارای جت های قدرتمند برای اهداف ماساژ نیز هستند. بر خلاف یک وان معمولی، بیش از یک نفر می توانند در یک زمان از وان آب گرم استفاده کنند. علاوه بر این، می‌توانید جکوزی‌ها را هم در فضای باز و هم در داخل خانه نصب کنید.

گرم معمولا شامل یک سیستم فشار است که آب را به جت ها می رساند، یک سیستم مکش که آب را به پمپ ها برمی گرداند، یک سیستم فیلتراسیون که آب را تمیز می کند، یک سیستم ازن برای نگهداری آب و یک سیستم برای ترکیب هوا در جریان آب. بیشتر وان های داغ از طریق بخاری گازی یا برقی کار می کنند، اگرچه برخی از وان های داغ از طریق انرژی خورشیدی نیز کار می کنند. علاوه بر این، آب وان آب گرم با هر آب تغییر نمی‌کند، اما آب با استفاده از روش‌هایی که در تمیز کردن استخرها استفاده می‌شود، تمیز نگه داشته می‌شود.

علاوه بر این، انواع مختلفی از جکوزی ها مانند وان های چوبی، جکوزی های وینیل لاینر، جکوزی های فولادی ضد زنگ، جکوزی های اکریلیک و وان های سیمانی وجود دارد. با این حال، اصطلاح جکوزی برای اولین بار برای اشاره به وان های چوبی بشکه ای شکل که در اواخر دهه 60 محبوبیت داشتند، استفاده شد.

جکوزی چیست؟

جکوزی نوعی وان آبگرم است. در واقع، این یک نام عمومی است که از نام جکوزی گرفته شده است، که به شرکتی اشاره دارد که آبگرم جکوزی و وان حمام گردابی تولید می کند. بنابراین جکوزی در واقع یک نام تجاری یا یک برند است. اما بسیاری از مردم از این کلمه برای اشاره به وان آبگرم استفاده می کنند.

چه رابطه ای بین جکوزی و وان آبگرم وجود دارد؟

  • جکوزی نوعی وان آبگرم است.
  • اکثر مردم این دو اصطلاح را به جای هم استفاده می کنند.

چند نوع جکوزی داریم؟

جکوزی ها انواع زیادی ندارند و فقط شامل جکوزی آبگرم و جکوزی آب سرد می شود اما از نظر تعداد میشود مدل های جکوزی را به انواع زیر تقسیم کرد:

  • جکوزی یک نفره
  • جکوزی دو نفره
  • جکوزی سه نفره
  • جکوزی چهار نفره
  • جکوزی شش نفره
  • و جکوزی هشت نفره

که از متداول ترین انواع جکوزی می باشند. اما تغداد های بالاتر یا بصورت سفارشی ساخته می شوند یا بصورت محدود تولید می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید