- گزارش کار آزمایشگاه شیمی
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی عمومی 1
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی عمومی 2
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 2
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی معدنی 1
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی معدنی 2
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی فیزیک 1
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی فیزیک 2
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی تجزیه 2
- تجزیه دستگاهی (آنالیز دستگاهی)
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی پلیمر
- گزارش کار آزمایشگاه تصفیه آب
- گزارش کار آزمایشگاه زیست شناسی
- گزارش کار آزمایشگاه بیوشیمی
- گزارش کار آزمایشگاه عملیات واحد
- گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک
- گزارش کار آزمایشگاه فیزیک
- گزارش کار آزمایشگاه مبانی مهندسی برق
- گزارش کار آزمایشگاه مقاومت مصالح
حقوق مخاطبین عمومی رسانه93
- دسته بندی: رشته حقوق
- حجم فایل: 100KB
- نوع فایل: ورد docx
- صفحات: 146
- مقطع تحصیلی: کلیه مقاطع
پایان نامه حقوق مخاطبین عمومی رسانه93
دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع حقوق مخاطبین عمومی رسانه93 با فرمت ورد و قابل ویرایش از ماهان داک
چکیده
گسترش رسانه در بکارگیری تکنولوژیهای ارتباطی باعث پدید آمدن مباحث حقوقی جدیدی شده است. که یکی از این مباحث که از اهمیت زیادی هم برخوردار است حقوق مخاطبان رسانهها است.
«حقوق مخاطب» از مفاهیم مهمی است که همراه با موج سوم، یعنی انقلاب اطلاعات در دنیای ارتباطات ظاهر و به عنوان نوع جدیدی از حقوق عمومی شهروندان شکوفا شد.
در بحث حقوق مخاطبان رسانه، در سادهترین شکل مخاطبان به دو دسته عام و خاص تقسیم میشوند که مخاطبان خاص، علاوه بر بهرهبرداری از حقوق متعلق به عموم مخاطبان از حقوق و مزایای خاصی نیز بهرهمند هستند.
لذا از آنجا که این پژوهش مربوط به حقوق مخاطبین عمومی رسانه است، ابتدا در فصل اول به کلیات و مفاهیم پرداخته و سپس در فصل دوم نخست مهمترین مصادیق مربوط به حقوق مخاطبان عام رسانه را از منظر فقهی مورد بررسی قرار میدهیم، مانند حق امنیت، حق حفظ حرمت حریم خصوصی، حق آزادی عقیده و احترام به مقدسات وپرهیز از اهانت به آنها و … ، پس از آن نیز حقوق مخاطبان خاص (کودکان و زنان) را بررسی میکنیم. درنهایت در فصل سوم به مهمترین مصادیق مربوط به حقوق مخاطبان عام رسانه از منظر حقوق و قوانین ایران خواهیم پرداخت، مانند حق دسترسی به اطلاعات صحیح و منع نشر اکاذیب، حق سانسور ننمودن اطلاعات، حق برخورداری ازامنیت و … ،و در انتهای آن فصل نیز حقوق مخاطبان خاص(کودکان و زنان) را مورد بررسی قرار میدهیم.
واژگان کلیدی
حق مخاطب، رسانه، حریم خصوصی، امنیت، دستیابی به اطلاعات.
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
1. فصل اول: کلیات و مفاهیم.. 11
1.1. کلیات… 12 1.1.1. بیان مسئله تحقیق.. 12 2.1.1. اهمیت و ضرورت… 13 3.1.1. سوالات تحقیق.. 14 4.1.1. فرضیات تحقیق.. 15 5.1.1. پیشینه تحقیق.. 16 2.1. تعاریف و مفاهیم.. 17 1.2.1. حقوق.. 17 2.2.1. حق.. 19 1.2.2.1. حق در لغت… 19 2.2.2.1. حق در اصطلاح.. 20 1.2.2.2.1. حق در اصطلاح فقه. 20 2.2.2.2.1. حق در اصطلاح حقوق.. 21 3.2.2.1. اقسام حق.. 25 1.3.2.2.1. حق مالی و غیر مالی.. 25 2.3.2.2.1. حق عینی و دینی.. 26 3.3.2.2.1. حق معنوی.. 27 4.3.2.2.1. حق مربوط به شخصیت… 28 5.3.2.2.1. حق طبیعی.. 30 6.3.2.2.1. حق مطلق و حق نسبی.. 30 7.3.2.2.1. حق منجز و حق معلق.. 31 8.3.2.2.1. حق حال و حق مؤجل.. 31 9.3.2.2.1. حق ثابت و حق متزلزل.. 32 10.3.2.2.1. حق سیاسی، حق عمومی و حق خصوصی.. 32 3.2.1. مخاطب… 33 1.3.2.1. دیدگاههای مربوط به تعریف مخاطب… 35 1.1.3.2.1. مخاطب به عنوان «انبوهای از تماشاگر، خواننده، شنونده و بیننده» 35 2.1.3.2.1. مخاطب به عنوان «توده» 36 2.1.3.2.1. مخاطب به عنوان «بازار» 36 2.3.2.1. انواع مخاطب… 37 1.2.3.2.1. مخاطب منفعل.. 37 2.2.3.2.1. مخاطب فعال.. 38 3.3.2.1. دستهبندی مخاطبان بر مبنای دریافت پیام رسانه. 39 1.3.3.2.1. بر مبنای ویژگیهای جمعیت شناسی.. 39 2.3.3.2.1. برحسب باورها 40 3.3.3.2.1. بر اساس نگرشها 40 4.3.3.2.1. بر اساس رفتار. 40 5.3.3.2.1. بر اساس استفاده از رسانهها 40 6.3.3.2.1. بر اساس قومیت و استفاده از رسانهها 41 4.3.2.1. مخاطب و نظریههای ارتباطی.. 41 1.4.3.2.1. نظریه گلولههای جادویی 41 2.4.3.2.1. نظریه استفاده و رضامندی.. 42 3.4.3.2.1. نظریه انتقادی.. 42 4.4.3.2.1. نظریه مارپیچ سکوت… 42 5.4.3.2.1. نظریه کشت… 43 6.4.3.2.1. نظریه امپریالیسم فرهنگی.. 43 7.4.3.2.1. نظریه توطئه. 43 8.4.3.2.1. نظریه قوانین.. 43 4.2.1. رسانههای جمعی (وسایل ارتباط جمعی) 44 1.4.2.1. انواع رسانه. 45 1.1.4.2.1. روزنامه. 47 2.1.4.2.1. رادیو. 48 3.1.4.2.1. تلویزیون. 49 4.1.4.2.1. سینما 49 5.1.4.2.1. اینترنت… 50 6.1.4.2.1. ماهواره 50 2.4.2.1. کارکردهای رسانه. 51 1.2.4.2.1. کارکرد نظارتی.. 51 2.2.4.2.1. کارکرد آموزشی یا انتقال فرهنگ….. 51 3.2.4.2.1. کارکرد سرگرم سازی و پر کردن اوقات فراغت… 52 4.2.4.2.1. کارکرد همگن سازی.. 52 5.2.4.2.1. کارکرد راهنمایی و رهبری.. 53 6.2.4.2.1. کارکرد بحران زدایی.. 53 5.2.1. ترکیب «حقوق مخاطب» 53 6.2.1. حقوق انواع مخاطب… 55 1.6.2.1. مخاطبان عام. 55 2.6.2.1. مخاطبان خاص…. 55 2. فصل دوم: حقوق مخاطبان رسانه از منظر فقهی.. 56 1.2. مهمترین مصادیق حقوق مخاطبان عام رسانه. 57 1.1.2. حق دستیابی به اطلاعات مفید و سازنده و منطبق بودن با واقع. 57 2.1.2. حق آزادی عقیده و احترام به مقدسات و پرهیز از اهانت به آنها 60 3.1.2. حق حفظ حرمت و کرامت اشخاص و پرهیز از توهین و هتک حرمت آنها 69 4.1.2. حق حفظ حرمت حریم خصوصی.. 72 5.1.2. حق امنیت… 76 2.2. حقوق مخاطبان خاص رسانه. 82 1.2.2. کودکان. 83 2.2.2. زنان. 86 3. فصل سوم: حقوق مخاطبان رسانه از منظر حقوق و قوانین ایران. 90 1.3. جایگاه حقوق مخاطب در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. 91 2.3. مهمترین مصادیق حقوق مخاطبان عام رسانه. 96 1.2.3. حق دسترسی به اطلاعات صحیح و منع نشر اکاذیب… 96 2.2.3. حق آزادی عقیده و احترام به عقاید مذهبی و پرهیز از هر گونه اهانت به مقدسات… 99 3.2.3. حق حفظ حرمت و کرامت اشخاص و منع افترا و توهین.. 102 4.2.3. حق سانسور ننمودن اطلاعات… 107 5.2.3. حق حفظ و حمایت از حریم خصوصی.. 109 6.2.3. حق برخورداری از امنیت… 114 7.2.3. حق شکایت، پاسخگویی و تصحیح.. 120 3.3. حقوق مخاطبان خاص رسانه. 125 1.3.3. کودکان. 125 2.3.3. زنان. 130 3.3.2.1.1.1. نتایج و پیشنهادات… 134 3.3.2.1.1.2. نتایج.. 134 3.3.2.1.1.3. پیشنهادات… 136 3.3.2.1.1.4. فهرست منابع. 137 3.3.2.1.1.5. الف) فارسی.. 137 3.3.2.1.1.6.ب) عربی.. 139 3.3.2.1.1.7. ج) انگلیسی.. 142 3.3.2.1.1.8. د) مقالات… 142
|
آموزش ویدیویی باز کردن فایل های زیپ در گوشی های اندرویدی
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.