گنجینه

دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اسفند 1402

دانلود دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402

بررسی اطلاعات افترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش

در استخدامی جدید آموزش پرورش در سال 1402 که در تاریخ های 17 و 18 اسفند ماه امسال برگزار می شود، داوطلبان می بایستی قبل از ثبت نام دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش را مطالعه نمایند. در دفترچه راهنما جهت تامین نیروی انسانی در رشته شغل ها آموزگار ابتدایی (عادی و استثنایی) اصطلاحات اولیه تعریف شده که داوطلب در صورت برخورد با هریک از اصطلاحات می تواند به بخش تعاریف رجوع کرده و معنای آنها را مطالعه کند.

در بخش دوم دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش به بررسی شرایط عمومی داوطلبان پرداخته شده است.

بخش سوم به بررسی مواد آزمون در حیطه های عمومی، اختصاصی و تخصصی می پردازد.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام و مراحل ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش می توانید به بخش پنجم دفترچه رجوع کنید.

جزئیات برگزاری آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش

سازمان اداری و استخدامی کشور، اعلام کرد: آزمون استخدام پیمانی وزارت آموزش و پرورش با ظرفیت ۷۲۰۹۱ تن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور برای تامین نیروی انسانی وزرات آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۴ ـ ۱۴۰۳ و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار، ثبت‌ نام در آزمون استخدام پیمانی این وزارت برای مشاغل آموزگاری، دبیری، هنرآموز و مشاغل کیفیت‌بخشی در معاونت‌های پرورشی و فرهنگی، تربیت‌بدنی، مشاوره و سلامت، در بهمن‌ آغاز می‌شود.

بر این اساس، آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی (عادی و استثنایی) با ظرفیت ۲۸ هزار تن در ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ و همچنین، آزمون مشاغل دبیری و هنرآموز با ظرفیت ۲۴ هزار و ۹۶۱ تن در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد که جزئیات این دو آزمون در قالب یک دفترچه ثبت‌ نام به‌زودی منتشر می‌شود.

نتایج نخست آزمون آموزگاری، حداکثر ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ و همچنین نتایج آزمون دبیری و هنرآموز نیز در ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش برای مشاغل کیفیت‌بخشی در معاونت‌های پرورشی و فرهنگی، تربیت‌بدنی و سلامت نیز به تعداد ۱۹ هزار و ۱۳۰ تن در ۱۷ اسفند امسال برگزار می‌شود که نتایج نخست آن حداکثر تا نیمه فروردین ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

 

جهت دانلود نمونه سوالات استخدامی آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش کلیک کنید.

 

زمان انتشار دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ فرهادی گفت:با برگزاری این سه آزمون در مجموع ۷۲ هزار نفر برای مهر ۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش خواهند شد. فرهادی گفت: فقط ۲۸ هزار نفر آموزگار استخدام آموزش و پرورش خواهد شد. وی گفت: آزمون آموزگاری ۱۸ اسفند امسال بوسیله سازمان سنجش برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون دبیری و هنر آموزی برای دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها در ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همت سازمان سنجش برگزار خواهد شد و فارغ التحصیلان رشته‌های که تعیین شدند در دفترچه آزمون که سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد کرد. وی افزود: در ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ آزمون استخدامی مربیان امور تربیتی و مربیان تربیت بدنی و بهداشت و سلامت و همچنین مشاوران مدارس به همت جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: داوطلبانی که حداقل مدرک کارشناسی مرتبط با رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای آزمون دارند می‌توانند در این آزمون‌ها ثبت نام کنند. فرهادی گفت: از حدود یک هفته آینده (7 الی 14 بهمن) در درگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. فرهادی گفت: در آزمون مربیان تربیت بدنی، مشاوره و تربیت بدنی نیز توسط جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد،

اطلاع رسانی در پایگاه اینترنتی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود. وی گفت: منابع آزمون نیز همان منابع آزمون سال گذشته است که از طریق پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی خواهد شد. به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، آزمون در چند مرحله انجام می‌شود.

یکی آزمون کتبی است و بعد مصاحبه تحت عنوان کانون‌های ارزیابی صورت می‌گیرد. در مرحله بعد گزینش انجام می‌شود. فرهادی افزود: نتایج آزمون‌ها تا قبل از تابستان سال ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد. وی گفت: در فصل تابستان دوره‌های صلاحیت معلمی برگزار خواهد شدو در نهایت مهر ۱۴۰۳ به عنوان معلم مشغول بکار خواهند شد. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش به نیرو‌های خرید خدمات آموزش و پرورش توصیه کرد در این آزمون‌ها شرکت کند. وی گفت: در صورت قبولی این افراد، در آزمون مصاحبه امتیاز‌های در نظرگرفته شده است.

 

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲

دانلود استخدامی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید