- گزارش کار آزمایشگاه شیمی
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی عمومی 1
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی عمومی 2
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 1
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی آلی 2
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی معدنی 1
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی معدنی 2
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی فیزیک 1
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی فیزیک 2
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی تجزیه 2
- تجزیه دستگاهی (آنالیز دستگاهی)
- گزارش کار آزمایشگاه شیمی پلیمر
- گزارش کار آزمایشگاه تصفیه آب
- گزارش کار آزمایشگاه زیست شناسی
- گزارش کار آزمایشگاه بیوشیمی
- گزارش کار آزمایشگاه عملیات واحد
- گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک
- گزارش کار آزمایشگاه فیزیک
- گزارش کار آزمایشگاه مبانی مهندسی برق
- گزارش کار آزمایشگاه مقاومت مصالح
پیامدهای جنگ بر حقوق کودکان94
- دسته بندی: رشته حقوق
- حجم فایل: 100KB
- نوع فایل: ورد docx
- صفحات: 208
- مقطع تحصیلی: کلیه مقاطع
پایان نامه پیامدهای جنگ بر حقوق کودکان94
دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع پیامدهای جنگ بر حقوق کودکان94 با فرمت ورد و قابل ویرایش از ماهان داک
چکیده
درطی اقدامات جهانی بهمنظور افزایش حمایت از کودکان در جنگهای مسلحانه، این رساله یک طیف گستردهای از مسائل مهم را بررسی می کند که موضوعات زیر از مبنای یک درخواست فوری برای این اقدامات است:
پایانیافتن بخشودگی برای جرم علیه کودکان و پایان یافتن مقاومت برای جنگ، فراهم کردن جایگاه برای کودکان در برنامههای امنیتی، کنترل و اعلام نقض حقوق کودکان در جنگ، واکنش نسبت به وسعت درگیریهای جنسی و ایجاد صلح، درگیرشدن نوجوانان در بازسازی، حمایت کردن از کودکان در محاصره از ویروس HIV، بهبودبخشیدن اطلاعات، جمعآوری اطلاعات و روانکاوی کودکان در جنگ، آموزش و توجه روی حقوق کودکان و جنسیت، تأیید جامعه اجتماعی برای حمایت از کودکان، آماده کردن منابع برای کودکان متأثر از جنگ.
درمورد خطاب قراردادن مسئله کودکان در مخاصمات مسلحانه ناراحت و مغلوبشدن برای آمار ناامید کننده، طبیعی میباشد. وقتی ما از صدها، هزارها و میلیونها کودکان متأثر از جنگ صحبت میکنیم، لازم است به خاطر داشتهباشیم که هرتعداد و هرآماری زندگی یک بچه را نشان میدهد یعنی پسر، دختر، خواهر یا برادر کسی.
کلیدواژگان: جنگ، کودکانسرباز، خشونتجنسی، ایدز، پناهندگی.
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………….
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… |
1
2 |
1.بیان مسئله و اهمیت موضوع…………………………………………………………………………………… | 3 |
2.علت انتخاب موضوع…………………………………………………………………………………………….. | 5 |
3.روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. | 5 |
4.پرسشهای تحقیق…………………………………………………………………………………………………. | 5 |
5.فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………….. | 6 |
6.اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. | 6 |
7.سازماندهی تحقیق………………………………………………………………………………………………….. | 6 |
فصل اول-کودکان آواره و سرباز………………………………………………………… | 8 |
1.1.کودکان آواره و بیسرپرست…………………………………………………………………………………. | 9 |
1.1.1. کودکان آواره………………………………………………………………………………………………….. | 9 |
2.1.1. کودکان بیسرپرست……………………………………………………………………………………….. | 10 |
3.1.1.کودکان سرباز…………………………………………………………………………………………………. | 11 |
2.1.سربازگیری………………………………………………………………………………………………………… | 13 |
1.2.1.سربازگیری داوطلبانه………………………………………………………………………………………… | 15 |
2.2.1.سوءاستفاده از کودکان سرباز………………………………………………………………………………. | 16 |
3.1.خلعسلاح، مرخصکردن و استقرارمجدد……………………………………………………………….. | 17 |
1.3.1.خلع سلاح و مرخصکردن……………………………………………………………………………….. | 19 |
2.3.1. پیدا کردن مکانی در جامعه………………………………………………………………………………. | 20 |
4.1.معیارهای قانونی برای متوقف کردن سوءاستفاده از سربازان………………………………………. | 22 |
1.4.1.ایجاد اتفاقآرا………………………………………………………………………………………………….. | 23 |
5.1. روند زندگی کودکان در اردوگاه و کودکان آواره…………………………………………………….. | 28 |
1.5.1. زنان و دختران جوان در اردوگاه ها…………………………………………………………………… | 29 |
2.5.1.کودکان اقلیتبومی………………………………………………………………………………………….. | 31 |
3.5.1.کودکان آواره داخلی………………………………………………………………………………………….. | 32 |
4.5.1.پناهندگان……………………………………………………………………………………………………….. | 35 |
فصل دوم- تلفات جنگ بر سلامت کودکان و راههای مقابله باآن……………… | 37 |
1.2.بیماریهای واگیردار…………………………………………………………………………………………… | 38 |
1.1.2.جنگ، فقر و ایدز…………………………………………………………………………………………….. | 41 |
1.1.1.2. ایدز و ارتش………………………………………………………………………………………………… | 43 |
2.1.1.2.کودکان یتیم شده بهواسطه ایدز………………………………………………………………………… | 44 |
3.1.1.2.جوانان و ایدز………………………………………………………………………………………………. | 45 |
2.1.2. تجهیزات و اطلاعات در مهار ایدز……………………………………………………………………. | 47 |
3.1.2.کمکهای فوری در درمان ایدز………………………………………………………………………….. | 48 |
2.2. تأثیرات خشونت جنسی و استثمار……………………………………………………………………….. | 50 |
1.2.2.سوءاستفاده و قاچاق جنسی………………………………………………………………………………. | 53 |
2.2.2.حمایت از بازماندهها………………………………………………………………………………………… | 54 |
3.2.2. بخشودگی تجاوزجنسی…………………………………………………………………………………… | 55 |
4.2.2. مکانیسمهای کنترل خشونت جنسی…………………………………………………………………. | 57 |
1.4.2.2. بهداشت تولیدمثل………………………………………………………………………………………… | 58 |
2.4.2.2. تهدید برای امکانات و کارکنان بهداشت…………………………………………………………… | 59 |
3.4.2.2. تهدید برای کودکان………………………………………………………………………………………. | 60 |
4.4.2.2. اختلال در تولید و عرضه موادغذایی……………………………………………………………….. | 60 |
5.4.2.2. سوءتغذیه…………………………………………………………………………………………………… | 61 |
6.4.2.2. تهدید برای تغذیه با شیرمادر………………………………………………………………………….. | 63 |
7.4.2.2. تهدید برای امنیت غذایی……………………………………………………………………………….. | 64 |
3.2. مقابله با تأثیرات جنگ در کودکان و نوجوانان………………………………………………………… | 65 |
1.3.2.کودکان……………………………………………………………………………………………………………. | 66 |
2.3.2. نوجوانان……………………………………………………………………………………………………….. | 67 |
3.3.2 ترویج بهبود روانی و روشهای آن ……………………………………………………………………. | 69 |
4.3.2. موردتوجه قرار دادن فرهنگ محلی…………………………………………………………………….. | 71 |
5.3.2. سیستمهای مراقبت فعلی…………………………………………………………………………………… | 72 |
6.3.2. مشارکت کودکان……………………………………………………………………………………………. | 73 |
7.3.2. کنترل و ارزیابی……………………………………………………………………………………………….. | 73 |
8.3.2.آموزش برای بقا و پیشرفت………………………………………………………………………………. | 74 |
1.8.3.2.آموزش کودکان آواره……………………………………………………………………………………… | 75 |
2.8.3.2.آموزش نوجوانان…………………………………………………………………………………………… | 78 |
3.8.3.2.تحصیلات دختران…………………………………………………………………………………………. | 78 |
4.8.3.2.آموزش کودکان معلول…………………………………………………………………………………… | 80 |
فصل سوم- سلاحهای کشتار جمعی و سلاحهای سبک…………………………… | 81 |
1.3. سلاحهاي كوچك و سبك………………………………………………………………………………….. | 82 |
1.1.3.عواقب اسلحههای کوچک برای کودکان………………………………………………………………. | 83 |
1.1.1.3.بیخانمانی…………………………………………………………………………………………………….. | 85 |
2.1.1.3.از دستدادن والدین………………………………………………………………………………………. | 86 |
3.1.1.3.بزهکاری……………………………………………………………………………………………………… | 87 |
2.1.3.متوقفکردن جریان تولید اسلحه…………………………………………………………………………. | 87 |
3.1.3.ديدگاه حقوق بينالملل در زمینه سلاحهای سبک………………………………………………….. | 90 |
2.3.سلاحکشتارجمعی………………………………………………………………………………………………. | 91 |
1.2.3.مینها……………………………………………………………………………………………………………… | 92 |
1.1.2.3.ديدگاه حقوق بينالملل………………………………………………………………………………….. | 94 |
2.1.2.3. حقوق بينالملل عرفي………………………………………………………………………………….. | 94 |
3.1.2.3. حقوق بينالملل بشردوستانه…………………………………………………………………………… | 94 |
2.2.3بمبهای خوشهای…………………………………………………………………………………………….. | 96 |
1.2.2.3.دیدگاه حقوق بينالملل………………………………………………………………………………….. | 97 |
2.2.2.3. حقوق بينالملل عرفي…………………………………………………………………………………… | 98 |
3.2.2.3. حقوق بينالملل بشردوستانه…………………………………………………………………………… | 99 |
3.3. تأثیر مین………………………………………………………………………………………………………….. | 101 |
1.3.3. بررسی و ارزیابی مینها……………………………………………………………………………………. | 103 |
2.3.3.آگاهی از مین…………………………………………………………………………………………………… | 103 |
3.3.3. پاکسازی مینها………………………………………………………………………………………………. | 104 |
4.3.3.امکانات برای اثرات مین……………………………………………………………………………………. | 107 |
1.4.3.3.جمعآوری و انهدام سلاحها…………………………………………………………………………… | 108 |
2.4.3.3.تغییردادن فرهنگ خشونت…………………………………………………………………………….. | 110 |
فصل چهارم- تحریم اقتصادی و حمایت از کودکان و زنان در جنگ…………. | 113 |
1.4. تحریماقتصادی…………………………………………………………………………………………………… | 114 |
1.1.4. تأثیرات ناخواسته تحریمها……………………………………………………………………………….. | 114 |
2.1.4. تحریمهای تعیینشده……………………………………………………………………………………….. | 115 |
3.1.4. پایانی برای رهایی از تحریمها………………………………………………………………………….. | 116 |
2.4. حمایت از حقوق کودکان…………………………………………………………………………………….. | 118 |
1.2.4. کنوانسیون حمایت از حقوق کودکان………………………………………………………………….. | 118 |
2.2.4. کنوانسیون حمایت از حقوق پناهندگان……………………………………………………………….. | 121 |
3.2.4 .کشاندن مجرمان پای میز محاکمه……………………………………………………………………….. | 122 |
4.2.4. تبدیل کردن استانداردهای بینالمللی به واقعیت…………………………………………………… | 123 |
3.4. زنان و روند صلح……………………………………………………………………………………………….. | 126 |
1.3.4. حمایت از حقوق زنان……………………………………………………………………………………… | 126 |
2.3.4. روند صلح معتبرتر زنان……………………………………………………………………………………. | 127 |
3.3.4. صلح مردمی…………………………………………………………………………………………………… | 128 |
4.3.4. تضمین مشارکت زنان…………………………………………………………………………………….. | 129 |
5.3.4. دادگاه جنسیت در روند صلح……………………………………………………………………………. | 131 |
4.4 اقدامات حمایت کننده صلح………………………………………………………………………………… | 132 |
1.4.4. قانون اساسی…………………………………………………………………………………………………… | 133 |
2.4.4 سیستم انتخاباتی……………………………………………………………………………………………… | 134 |
3.4.4. سیستم قضائی………………………………………………………………………………………………… | 135 |
4.4.4 رسانههای گروهی و ارتباطات……………………………………………………………………………. | 136 |
1.4.4.4. رسانهها و جنگ…………………………………………………………………………………………… | 137 |
2.4.4.4. رسانهها برای تغییر اجتماعی…………………………………………………………………………… | 139 |
5.4.کودکان و روند صلح……………………………………………………………………………………………. | 141 |
1.5.4.پروسه صلح، بازسازی و توافق…………………………………………………………………………… | 143 |
2.5.4.عقاید کودکان برای صلح………………………………………………………………………………….. | 145 |
3.5.4.آماده کردن منابع برای کودکان جنگزده……………………………………………………………… | 146 |
4.5.5.جلوگیری از جنگ…………………………………………………………………………………………… | 148 |
نتیجهگیری………………………………………………………………………………………………………………. | 153 |
پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………. | 155 |
منابع………………………………………………………………………………………………………………………. | 160 |
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………. | 188 |
آموزش ویدیویی باز کردن فایل های زیپ در گوشی های اندرویدی
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.