پروپزال اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانههای اضطرابی و افزایش کنشوری تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال هراس اجتماعی
- دسته بندی: روانشناسی
- حجم فایل: 512KB
- نوع فایل: pdf
- صفحات: -
- مقطع تحصیلی: کارشناسی
پروپزال اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانههای اضطرابی و افزایش کنشوری تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال هراس اجتماعی
درس پژوهش های علمی – انفرادی در روانشناسی
فهرست مطالب
- فصل اول: مقدمه تحقیق.. 2
- بيان مسأله. 2
- اهداف تحقیق.. 5
- فرضيههاي تحقيق.. 5
- تعریف عملیاتی مفاهیم تحقیق.. 5
- فصـل دوم: روش پژوهش… 6
- روش تحقیق.. 6
- شركت كنندگان. 6
- ابزار اندازه گیری.. 6
- پرسشنامهی هراس اجتماعی.. 6
- مقياس اضطراب بك.. 7
- روش اجرای پژوهش… 7
- روشهای آماری تحليل داده ها 7
- منابع و مآخذ. 9
- منابع فارسي.. 9
- منابع لاتين.. 9
- پیوستها 10
- مقیاس هراس اجتماعی کانور 10
- پرسشنامه اضطراب بک.. 10
بخش هایی از مطالب پروپزال اثربخشی درمان شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانههای اضطرابی و افزایش کنشوری تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلال هراس اجتماعی
بيان مسأله
اضطراب عبارت است از یک احساس منتشر، ناخوشایند و مبهم هراس و دلواپسی با منشاء ناشناخته، که به فرد دست میدهد و شامل عدم اطمینان، درماندگی و برانگیختگی فیزیولوژی است. وقوع مجدد موقعیتهایی که قبلاً استرس زا بودهاند یا طی آنها به فرد آسیب رسیده است باعث اضطراب در افراد میشود. همه انسانها در زندگی خود دچار اضطراب میشوند، ولی اضطراب مزمن و شدید غیرعادی و مشکلساز است. تحقیقات و بررسیها نشان میدهند که اضطراب در خانمها، طبقات کمدرآمد و افراد میانسال و سالخورده بیشتر دیده میشود (سوخودولسکی[1] و همکاران، 2015). تشخیص اضطراب و درمان آن در کودکان و نوجوانان بسیار مهم است،…
اهداف تحقیق
- بررسی اثربخشي درمان شناختي ـ رفتاري بر کاهش نشانههای اضطرابی دانش آموزان دچار اختلال هراس اجتماعي
- بررسی اثربخشي درمان شناختي ـ رفتاري بر افزایش کنشوری تحصیلی دانش آموزان دچار اختلال هراس اجتماعي
روش تحقیق
طرح تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش تحقیق، یک طرح نیمهآزمایشی و به شیوه پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل است. در اینگونه طرحها متغیر وابسته قبل و بعد از اجرای متغیر مستقل اندازهگیری میشود. در این مطالعه قبل از اجرای مداخله، تمامی آزمودنیها توسط پرسشنامههای مقیاس…..
روش اجرای پژوهش
در چارچوب يك تحقيق نیمه آزمایشی 28 دانش آموز (14 تا 19 سال) از بين دانش آموزان دچار هراس اجتماعی (نمره بالاتر از میانگین در مقیاس هراس اجتماعی کانور) بشیوه در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفي به دو گروه….
منابع فارسي
کاویانی، خ. (1389). اثربخشي آموزش مهارتهاي مقابلهاي بر اضطراب دختران دبيرستاني. 2(5): 133-145.
گنجی، ف. (1376). روانشناسي رشد. تهران: پرديس.
کاویانی، م (1380). متغیرهاي فرهنگي -اجتماعي و نحوه تعامل والدین با نوجوانان درایران، تازههای علوم شناختی، 4، 36-28.
پروچسكا، ج. ا. و و نوركراس، ج. س. (1381). نظريه هاي روان درماني، ترجمهي يحيي سيد محمدي، چاپ اول، تهران: انتشارات رشد.
پيروت، ت. و براون، د. (1383). روان درماني و مشاوره كودكان و نوجوانان، ترجمه ي حسن فرهي، تهران: انتشارات ارجمند.
دایسون (1983). به نقل از پناهی شهر. (1373). رواندرمانی و مشاوره گروهی. تهران: نشر مهر…..
آموزش ویدیویی باز کردن فایل های زیپ در گوشی های اندرویدی
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.