پروپزال رابطه كمال‌گرايی والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزی، خودكارآمدی دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلی 95ـ1396

29,000 تومان

پروپزال رابطه كمال‌گرايی والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزی، خودكارآمدی دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلی 95ـ1396

پروپزال كارشناسي ارشد_رشته مشاوره (خانواده)

فهرست مطالب

  • بيان مسأله
  • اهمیت و ضرورت انجام تحقيق
  • مرور ادبیات و سوابق مربوطه
  • اهداف تحقیق
  • فرضيه‌هاي پژوهش
  • تعريف واژه ‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی
  •  پژوهش های مرتبط
  • روش شناسی تحقیق
  • متغيرهاي پژوهش
  • ابزارگردآوري داده‌ ها
  • جامعه آماري،روش نمونه‏ گيري و حجم نمونه
  • تجزیه و تحليل داده‌ ها
  • منابع

بخش هایی از مطالب پروپزال رابطه كمال‌گرايی والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزی، خودكارآمدی دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلی 95ـ1396

 

بیان مساله

اصولاً گرایش به کمال و کمال گرایی در نهادهای انسان‌ها وجود دارد و در حکم خصیصه ای مثبت تلقی مي‌شود.زیرا انرژی را پدید مي‌آورد که منجر به پیشرفت و موفقیت فرد مي‌شود

كلي اينك (1998) كمال‌گرايي را اعتقاد فرد به كامل بودن و احساس اضطراب و فشار رواني بالا و ترس از اين كه نتواند مطابق انتظارات خود زندگي كند، تعريف مي‌كند.

كمال‌گرايي به عنوان يك سازه شخصيتي با خودكارآمدي نيز همبستگي دارد.پژوهش‌ها حاكي از اين است كه گرايش شديد كمال‌گرايانه با سطوح پايين خودكارآمدي در ارتباط است (هيويت و فلت،2009به نقل از معصومی،1390).

شرين خليل(1996)، روان‌شناس باليني بيان مي‌كند كه والديني كه فراموش مي‌كنند كه از زحمات فرزندانشان تمجيد كنندو فقط نتايج را از آن‌ها بخواهند مهمترين عامل ايجاد كمال‌طلبي دريچه‌ها مي‌باشند.ايشان همچنين بيان مي‌كنند كه آن دسته از والدين كمال‌طلب كه همواره به كليشه‌ها چسبيده‌اند در القاء فكر كمال‌طلبي در كودكان تأثير مي‌گذارند..

 

اهداف پژِوهش

هدف اصلی از پژوهش حاضر عبارت از رابطهكمال‌گرايي والدين با عزت‌نفس، جرأت‌ورزي و خودكارآمدي دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهرستان سقزدر سال 95-96 است.

 

منابع

  • بشارت،حبیب نژادوگرانمایه‌پور.(1392)بررسی رابطه کمال گرایی و سلامت روانی.مجله تازه ها وپژوهشهای مشاوره،جلد8،شماره 29.
  • بشارت،محمدعلی،عسگری،علی،علی بخشی،زهرا،موحدی نسب، علی اکبر(1390)کمال گرایی و
  • عباسي‌نيا، محمد. (1378). تأثير آموزش جرأت‌ورزي در ميزان جرأت‌ورزي و عزت‌نفس دانش‌آموازن كم جرأت پسر در ناحيه 1 قم در سال تحصيلي 78- 77. پايان كارشناسي ارشد، دانشگاه علامه طباطبايي.
  • دلاور، علي. (1378). احتمالات و آمار كاربردي در روان‌شناسي و علوم تربيتي. تهران: انتشارات رشد.
  • سلامت جسمانی:اثر واسطه‌ای عواطف مثبت و منفی.روانشناسی تحولی:روانشناسان ایرانی،26،136-123.
  • پور افکاری،نصرت الله،فرهنگ جامع روانشناسی،روانپزشکی،نشر فرهنگ معاصر،تهران:(1386)،چاپ ششم.
  • دلاور، علي. (1383). روش تحقيق در روان‌شناسي و علوم تربيتي. تهران: نشر ويرايش.
  • شولتز، دوآن. مترجم: خوشدل، گيتي (1385). روان‌شناسي كمال. تهران: نشر پيكان.
  • علي‌نيا كروئي، رستم. (1382). بررسي رابطه بين خودكارآمدي عمومي و سلامت روان دانش‌آموزان پايه سوم مقطع متوسطه شهر بابل در سال تحصيلي 82- 81. پايان كارشناسي ارشد، دانشگاه علامه طباطبايي.

و …

 

بخش هایی از مطالب پروپزال رابطه كمال‌گرايی والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزی، خودكارآمدی دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلی 95ـ1396-رشته مشاوره-تهیه شده توسط ماهان داک

 

آموزش ویدیویی باز کردن فایل های زیپ در گوشی های اندرویدی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروپزال رابطه كمال‌گرايی والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزی، خودكارآمدی دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلی 95ـ1396”