پـشـتـیـبانی تلفنی

81 16 072 0991

پروپزال رابطه كمال‌گرايي والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزي، خودكارآمدي دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلي 95ـ1396

29,000 تومان

پروپزال رابطه كمال‌گرايي والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزي، خودكارآمدي دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلي 95ـ1396

پایان نامه كارشناسي ارشد_رشته مشاوره

فهرست مطالب

  • بيان مسأله
  • اهمیت و ضرورت انجام تحقيق
  • مرور ادبیات و سوابق مربوطه
  • اهداف تحقیق
  • فرضيه‌هاي پژوهش
  • تعريف واژه‏ها و اصطلاحات فني و تخصصی
  •  پژوهش های مرتبط
  • روش شناسی تحقیق
  • متغيرهاي پژوهش
  • ابزارگردآوري داده‌ ها
  • جامعه آماري،روش نمونه‏ گيري و حجم نمونه
  • تجزیه و تحليل داده‌ ها
  • منابع

بخش هایی از مطالب پروپزال رابطه كمال‌گرايي والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزي، خودكارآمدي دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلي 95ـ1396

 

بیان مساله

اصولاً گرایش به کمال و کمال گرایی در نهادهای انسان‌ها وجود دارد و در حکم خصیصه ای مثبت تلقی مي‌شود.زیرا انرژی را پدید مي‌آورد که منجر به پیشرفت و موفقیت فرد مي‌شود

كلي اينك (1998) كمال‌گرايي را اعتقاد فرد به كامل بودن و احساس اضطراب و فشار رواني بالا و ترس از اين كه نتواند مطابق انتظارات خود زندگي كند، تعريف مي‌كند.

كمال‌گرايي به عنوان يك سازه شخصيتي با خودكارآمدي نيز همبستگي دارد.پژوهش‌ها حاكي از اين است كه گرايش شديد كمال‌گرايانه با سطوح پايين خودكارآمدي در ارتباط است (هيويت و فلت،2009به نقل از معصومی،1390).

شرين خليل(1996)، روان‌شناس باليني بيان مي‌كند كه والديني كه فراموش مي‌كنند كه از زحمات فرزندانشان تمجيد كنندو فقط نتايج را از آن‌ها بخواهند مهمترين عامل ايجاد كمال‌طلبي دريچه‌ها مي‌باشند.ايشان همچنين بيان مي‌كنند كه آن دسته از والدين كمال‌طلب كه همواره به كليشه‌ها چسبيده‌اند در القاء فكر كمال‌طلبي در كودكان تأثير مي‌گذارند..

 

اهداف پژِوهش

هدف اصلی از پژوهش حاضر عبارت از رابطهكمال‌گرايي والدين با عزت‌نفس، جرأت‌ورزي و خودكارآمدي دانش آموزان دختر مقطع دبیرستان شهرستان سقزدر سال 95-96 است.

 

منابع

منابع فارسی:

ـ بشارت،حبیب نژادوگرانمایه‌پور.(1392)بررسی رابطه کمال گرایی و سلامت روانی.مجله تازه ها وپژوهشهای مشاوره،جلد8،شماره 29.

ـ بشارت،محمدعلی،عسگری،علی،علی بخشی،زهرا،موحدی نسب، علی اکبر(1390)کمال گرایی و

ـ عباسي‌نيا، محمد. (1378). تأثير آموزش جرأت‌ورزي در ميزان جرأت‌ورزي و عزت‌نفس دانش‌آموازن كم جرأت پسر در ناحيه 1 قم در سال تحصيلي 78- 77. پايان كارشناسي ارشد، دانشگاه علامه طباطبايي.

ـ دلاور، علي. (1378). احتمالات و آمار كاربردي در روان‌شناسي و علوم تربيتي. تهران: انتشارات رشد.

سلامت جسمانی:اثر واسطه‌ای عواطف مثبت و منفی.روانشناسی تحولی:روانشناسان ایرانی،26،136-123.

ـ پور افکاری،نصرت الله،فرهنگ جامع روانشناسی،روانپزشکی،نشر فرهنگ معاصر،تهران:(1386)،چاپ ششم.

ـ دلاور، علي. (1383). روش تحقيق در روان‌شناسي و علوم تربيتي. تهران: نشر ويرايش.

ـ شولتز، دوآن. مترجم: خوشدل، گيتي (1385). روان‌شناسي كمال. تهران: نشر پيكان.

– علي‌نيا كروئي، رستم. (1382). بررسي رابطه بين خودكارآمدي عمومي و سلامت روان دانش‌آموزان پايه سوم مقطع متوسطه شهر بابل در سال تحصيلي 82- 81. پايان كارشناسي ارشد، دانشگاه علامه طباطبايي.

 

منابع لاتین:

 

Busko DA. causes AM. (1998).  consequences of Perfectionism and procrastination: A S T R U m EQUATION MODEL. A Thesis Presented to The Faculty of Graduate Studies of The University of Guelph.

Burns, L. R., & Fedewa, B. A. (2005). Cognitive styles: Links with perfectionistic thinking. Personality and Individual Differences, 38, 103-113

Burns, L. R., & Fedewa, B. A. (2005). Cognitive styles: Links with perfectionistic thinking. Personality and Individual Differences, 38, 103-113.

Costa, PT. McCrae. R , Haland, P.(1986). Validation of the five-factor model of personality across instruments and observers. Journal of Personality and Social Psychology, 52: 81-90.

Costa, P. T., & McCrae, R. R.­(1992).Four ways five factors are basic. Personality and Individual Differences, 13, 653-665.

Costa, P. T., & McCare, R. R..(1990). NEO PI-R Professional manual. Odessa, FL: Psychological Assessment Resources

Costa, T. P. McCrae, R. R&Boush,M.(1986).A five – factor theory of personality. Handbook of personality. New York.. Guilford.

Capan, ersalan bahtiyar.(2010). Relationship among perfectionism, academic procrastination and life satisfacation of university students. Procedia social and Behavioral sciences, 5, 1665-1671.

Chan DW(2007). Positive and negative perfectionism among Ch nese gifted students in Hong Kong: their relationships to general self-efficacy and subjective well-being. Journal for Education of the GIFTED:31:77-104.

Dimitrovsky, L. , Levy-Shiff, R. , & Schattner-Zanany, I. (2002). Dimensions of Depression and Perfectionism in Pregnant and Nonpregnant Women: Their Levels and Interrelationships and Their Relationship to Marital Satisfaction. Journal of Psychology, 136(6), 631-646.

 

 

بخش هایی از مطالب پروپزال رابطه كمال‌گرايي والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزي، خودكارآمدي دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلي 95ـ1396-رشته مشاوره-تهیه شده توسط ماهان داک

 

آموزش ویدیویی باز کردن فایل های زیپ در گوشی های اندرویدی

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “پروپزال رابطه كمال‌گرايي والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزي، خودكارآمدي دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلي 95ـ1396”
سبد خرید
ورود

حساب کاربری ندارید؟

مكان گيرنده

پروپزال رابطه كمال‌گرايي والدين با عزت نفس، جرأت‌ورزي، خودكارآمدي دانش‌آموزان دختر مقطع دبيرستان شهرستان سقز در سال تحصيلي 95ـ1396

29,000 تومان
خانه
0 مورد سبد خرید
حساب من